Přejít k hlavnímu obsahu
Rekonstrukce železnice si v centru Vsetína vyžádá řadu velkých dopravních omezení

Rekonstrukce železnice si v centru Vsetína vyžádá řadu velkých dopravních omezení

Vsetín

Do hlavní fáze nyní vstupuje rekonstrukce železniční stanice a na ni navazující přeměna přednádražního a zanádražního prostoru ve Vsetíně. S tím bude spojena celá řada výrazných dopravních omezení, která pocítí řidiči zejména v centru města.

 

S investičními aktivitami souvisejícími s rekonstrukcí železniční stanice začala Správa železnic v loňském roce. Vsetínská radnice se spolu s dalšími subjekty připojila letos na jaře stavebními úpravami v přednádraží a zanádraží.

 

V současnosti probíhá stavba dopravního terminálu, který nahradí stávající výpravní budovu Českých drah a v budoucnu bude integrovat železniční a autobusovou dopravu. V sousedství dopravního terminálu vyroste také parkovací dům. A právě k němu začne Správa železnic v nadcházejících dnech budovat vodovodní přípojku.

 

To si ve dnech 24. října až 13. listopadu vynutí uzavření jednoho jízdního pruhu ulice U Hřiště v úseku mezi ulicemi Smetanova a Nádražní,“ informoval starosta Vsetína Jiří Růžička.

 

Od 28. října bude trvale uzavřena část plochy v prostoru bývalé zbrojovácké železniční vlečky naproti autobusovému nádraží, kterou motoristé nyní využívají pro odstavení vozidel. V budoucnu zde totiž vyroste zmíněný parkovací dům.

 

Další omezení dopravy v centru je plánováno od 14. listopadu do 5. prosince. Stavební technika bude v tu dobu odstraňovat štětové stěny využité při stavbě dopravního terminálu. „To si vyžádá svedení provozu na Nádražní ulici v prostoru mezi vlakovým nádražím a Smetanovou obchodní galerii do jednoho jízdního pruhu,“ přiblížil Růžička.

 

V polovině prosince dojde k redukci pásů nástupišť autobusového nádraží ze čtyř na tři. V důsledku toho bude uzavřeno parkoviště fungující nyní mezi třetím a čtvrtým pásem nástupišť. „Prostor je třeba uvolnit z důvodu stavby parkovacího domu a následné přeložky a narovnání Nádražní ulice,“ vysvětlil starosta.

 

Podle starosty připravuje radnice několik způsobů řešení negativních dopadů stavebních prací na dopravní situaci v centru města, které s sebou přinesou i úbytek parkovacích kapacit.

 

Na atletickém oválu bývalého spartakiádního stadionu na Ohradě například připravujeme zřízení záchytného parkoviště, jež bude v docházkové vzdálenosti zastávky městské hromadné dopravy. Autobusem se tak bude možné snadno dostat do centra města. Vyzývám proto motoristy mířící do centra, aby využili buď toto připravované záchytné parkoviště, nebo parkoviště u zimního stadionu Na Lapači, které je docházkové vzdálenosti do centra,“ dodal starosta Růžička.

 

Pro zmírnění negativních dopadů na motoristy žijící v centru město připravuje zavedení rezidentního parkování v Kolonce. „Tento systém, který upřednostní zde žijící rezidenty před přijíždějícími motoristy a který by měl být uveden do provozu na začátku příštího roku, konzultujeme mimo jiné i s předsedy společenství vlastníků jednotek z Kolonky,“ uzavřel Růžička.