Přejít k hlavnímu obsahu
Ve Vsetíně začíná očekávaná rekonstrukce vlakového nádraží za 2,5 miliardy

Ve Vsetíně začíná očekávaná rekonstrukce vlakového nádraží za 2,5 miliardy

Vsetín

Dlouho očekávaná rekonstrukce vsetínského vlakového nádraží je na spadnutí. Během ní vznikne moderní dopravní terminál pro cestující vlakové i autobusové dopravy nebo třeba parkovací dům s kapacitou 310 stání. Správa železnic do realizace plánuje v průběhu tří let investovat 2,5 miliardy korun.

 

Na koordinaci investičních záměrů souvisejících s rekonstrukcí vlakového nádraží pracuje vedení Vsetína se všemi partnery řadu let. „Máme za sebou obrovskou spoustu překážek, které se podařilo překonat, ale je jasné, že přijdou i další. To s sebou ovšem realizace velkých a na sebe navazujících investičních akcí vždy přináší. Pevně však věřím, že vše zvládneme a Vsetín se ve finále bude pyšnit moderním centrem s propracovanou dopravní infrastrukturou,“ konstatoval starosta Vsetína Jiří Růžička.

 

Samotnou rekonstrukci vsetínské železniční stanice, která v těchto dnech začíná, provede sdružení tvořené společnostmi OHL ŽS, STRABAG Rail a AŽD.

 

Změnou konfigurace kolejiště dojde k náhradě nevyhovujících úrovňových nástupišť v oblouku novými, která budou mít nástupní hranu v normové výšce 550 milimetrů nad kolejí a bezbariérový přístup. Stávající výpravní budovu nahradí nový dopravní terminál. Ten bude sloužit pro potřeby cestujících vlakové i autobusové dopravy a pro zajištění provozního zázemí železniční stanice,“ přiblížila mluvčí Správy železnic Nela Friebová s tím, že terminál bude mít dvě nadzemní a jedno podzemní podlaží, které bude komunikačně propojeno s navazujícím podchodem.

 

Hlavní čekací plochy pro cestující budou umístěny v odjezdové hale v prvním podlaží. Navazovat budou přímo na pokladny. V nejvyšším podlaží nad pokladnami vznikne zázemí pro zaměstnance včetně šaten. V suterénu objektu pak budou umístěny technologické místnosti a hygienické zařízení pro cestující. Prostory budou propojeny otevřeným schodištěm s výtahem a eskalátory,“ doplnila Friebová.

 

Ve spolupráci Správy železnic a města dojde v sousedství dopravního terminálu k výstavbě parkovacího domu s kapacitou 310 stání, který poslouží potřebám cestujících a zároveň bude řešit současný nedostatek parkovacích ploch v centru Vsetína.

 

V rámci stavby budou zřízeny také dva podchody. Jeden nahradí stávající železniční přechod ve Štěpánské ulici a přejezd v ulici U Křivačkárny, které budou zrušeny. Druhý z podchodů povede nejen na nová nástupiště, ale současně zajistí i propojení centra města s místní částí Na Lapači.