Ve Vsetíně začne dostavba rizikové křižovatky
VsetínV pondělí 1. listopadu bude zahájena dlouho očekávaná dostavba rizikové křižovatky nad čerpací stanicí Shell v Rokytnici. Stavební práce by měly být ukončeny v roce 2024. Celkové náklady vyjdou na více než 150 milionů korun.
Stavba rampy Mostecká začne v listopadu přípravnými pracemi. „V rámci přípravných prací bude od 1. listopadu probíhat kácení dřevin a skrývka ornice. Současně již připravujeme výběrové řízení na zhotovitele hlavních stavebních prací, které plánujeme zahájit v příštím roce,“ informovala Lucie Trubelíková z komunikačního týmu zlínské správy Ředitelství silnic a dálnic.
V rámci této investiční akce dojde k vybudování dvou chybějících připojovacích pruhů k silnici I/57, tedy obchvatu Vsetína. Motoristé jedoucí od Valašského Meziříčí a směřující do centra Vsetína nebo na Zlín sjedou ze silnice I/57 odbočením vpravo po rampě k nové okružní křižovatce. Ti, kteří naopak z centra města nebo od Zlína míří k Ústí, vyjedou od okružní křižovatky u Kotova po připojovacím pruhu na silnici I/57.
„V obou případech odpadne nebezpečné odbočování vlevo, které je nyní na křižovatce nad čerpací stanicí Shell tím největším problémem a je každoročně příčinou řady dopravních nehod, často s tragickými následky. Jsem proto velmi rád, že po dlouhých letech příprav se dočkáme zahájení této stavby, která výraznou měrou přispěje ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu,“ prohlásil starosta Vsetína Jiří Růžička.
Realizace rampy Mostecká je pro město klíčová i z dalšího důvodu. „Na plánovanou okružní křižovatku u Kotova totiž naváže stavba přístupové komunikace do sídliště Rokytnice a také přes Lapač do prostoru nového záchytného parkoviště za vlakovým nádražím. V tomto případě jde o nedílnou součást rekonstrukce vlakového nádraží a na ni navazující přeměny přednádražního a zanádražního prostoru,“ dodal starosta s tím, že dlouho plánovaná rekonstrukce vlakového nádraží by měla začít už začátkem listopadu.