Přejít k hlavnímu obsahu
Otrokovice se staly potřetí za sebou Cykloměstem roku! Dostaly se do Síně slávy

Otrokovice se staly potřetí za sebou Cykloměstem roku! Dostaly se do Síně slávy

Otrokovice

Důkazem toho, že se v Otrokovicích příkladně starají o svou cyklistickou a chodeckou infrastrukturu, je vítězství v anketě o Cykloměsto kampaně Do práce na kole. A protože pravidla neumožňují třikrát po sobě jednoho vítěze, pořádající Spolek AutoMat Otrokovice přivítal v Síni slávy.

 

V Otrokovicích se květnové výzvy Do práce na kole rok co rok účastní stále větší počet obyvatel, kteří dosahují skvělých výsledků. Letos například samotný jednotlivec dokázal na kole ujet úctyhodných 4 028 kilometrů. Jiný pak zdolal 546 kilometrů pěšky. 41 týmů navíc dosáhlo stoprocentní pravidelnosti.

 

Mezi pravidelnými účastníky nechybí ani starostka Otrokovic Hana Večerková, která nevynechala žádný z ročníků. „Účast ve výzvě lidi nastartuje k tomu, aby po jejím skončení jezdili i mimo soutěž. A to je z mého pohledu ten nejdůležitější efekt. Proto výzvu podporuji a jezdím samozřejmě taky,“ říká s úsměvem starostka.

 

Otrokovice ale v oblasti cyklodopravy nechtějí usnout na vavřínech, a tak už teď chystají další plány na zlepšení infrastruktury tak, aby umožňovala bezpečnou jízdu cyklistům i pohyb chodcům. „Jde zejména o další rozšíření sítě cyklostezek, opravy chodníků a tras pro pěší i místa pro odpočinek na cestách. V některých lokalitách nám situaci komplikují majetkoprávní vztahy, ale to nás v žádném případě neodradí od hledání dalších řešení,“ říká Hana Večerková.

 

Květnová výzva Do práce na kole bude pro Otrokovice příští rok jubilejní. Ve městě se bude slavit desáté výročí trvání oblíbené události. „Dosažení vysokého počtu ujetých či nachozených kilometrů je skvělé, ale pro nás výzva rozhodně není o výkonnosti, ceníme si především pravidelnosti. Neméně podstatné je také budování týmového ducha, kdy se hlásí celé kolektivy, které táhnou za jeden provaz a vzájemně se podporují. To vše pak přispívá k budování zdravého města, kde lidé rádi sportují a využívají alternativní způsoby dopravy,“ vysvětluje Renáta Krystyníková, otrokovická cyklokoordinátorka a vedoucí odboru dopravně-správního Městského úřadu Otrokovice.

 

K udržitelné dopravě se jako cyklokoordinátorka staví především z hlediska odpovědnosti vůči budoucnosti. „Důležité je zapojovat i děti. Kola a koloběžky vidíme stát u škol i školek. Pro budoucnost našich měst bude zásadní právě to, jaké návyky svým dětem vštípíme. Myslím, že máme nakročeno dobře, ale nesmíme v aktivitě polevit,“ zdůrazňuje Krystyníková.

 

Město Otrokovice také jako první v rámci České republiky přijalo strategii „Vize 0“. Za cíl si klade zejména zvyšování úrovně dopravní bezpečnosti, snižování dopravní nehodovosti a popularizace problematiky dopravní bezpečnosti. „Zaměřujeme se na zranitelné účastníky provozu, monitorujeme situaci a snažíme se odstraňovat místa nehod. Snažíme se dosáhnout toho, že do roku 2035 nechceme mít na našem území žádná, ani lehká zranění – to je vize nula. A počet nehod nám skutečně klesá,“ uzavírá cyklokoordinátorka.