Přejít k hlavnímu obsahu
Zlínská radnice se snaží lákat turisty k návštěvě města

Zlínská radnice se snaží lákat turisty k návštěvě města

Zlín

Stále více turistů si jako cíl svých cest vybírá Baťovo město. Proto zlínská radnice v oblasti cestovního ruchu připravila pro nadcházející měsíce řadu novinek a vylepšení odpovídající současným trendům.

 

Rok 2023 byl co do počtu přenocování návštěvníků Zlína oproti roku 2022 velmi úspěšný. Návštěvníci strávili v ubytovacích zařízeních 100 454 nocí, oproti roku 2022 je to nárůst o 26 269 přenocování. Když porovnáme údaje i s rokem 2021, kdy byl počet přenocování 71 426, jedná se o stále se zvyšující trend.

 

Potvrzuje se, že vynaložené peníze na propagaci města, rozvoj produktů cestovního ruchu a akce ve veřejném prostoru přináší zisk v podobě zvyšujícího se počtu návštěvníků. Zlín je pro návštěvníky zajímavým a atraktivním místem,“ sdělil primátor Zlína Jiří Korec, do jehož kompetencí cestovní ruch spadá.

 

Oddělení cestovního ruchu připravilo komplexní komunikační plán, který zahrnuje tištěnou, online, outdoorovou nebo radiovou reklamu.

 

Kampaně cestovního ruchu se objevují například v magazínech leteckých společností České aerolinie a SmartWings, ve vlacích a autobusech Leo Express a Student Agency, v prostorách letiště Brno Airport, na LCD obrazovkách obchodních center v Brně a Praze, v magazínu National Geographic nebo slovenském deníku SME,“ informovala zlínská radnice na svém webu.

 

Novinky letošního roku

Pro podporu cestovního ruchu vznikl nový projekt Baťův region a došlo i ke spuštění nové interaktivní aplikace Baťův Zlín, která zájemce provede po nejvýznamnějších místech Zlína spojená s baťovským odkazem. Mobilní aplikace, kterou si během prvního měsíce fungování stáhlo přes 800 lidí, přiblíží historii města, nabídne spoustu zajímavých informací a s pomocí interaktivních prvků, jako jsou minihry, virtuální prohlídka a rozšířená realita nabídne jedinečný zážitek a zábavu.

 

Prohlídku městem zpestří vědomostní kvíz u každého stanoviště. Za splnění celého kvízu se může každý na konci procházky těšit na odměnu, kterou získá v Informačním středisku v budově radnice na náměstí Míru,“ sdělila vedoucí oddělení cestovního ruchu Eva Manišová a dodala, že aplikace je zdarma ke stažení na Google Play i App Store.

 

Oddělení cestovního ruchu vydalo pro návštěvníky města také nový image katalog, který představuje nejen unikátní architekturu města, jeho atraktivity a zajímavosti, ale představuje Zlín jako jedinečné město v zahradách. Katalog v česko-anglické verzi, doplněný řadou fotografií, je k dostání v Informačním středisku, na turistických místech, v hotelech a penzionech.

 

Město Zlín připravuje nové Turistické informační centrum, které bude umístěno v bývalých prostorách restaurace Dolce Vita, a jehož otevření je plánováno ke konci roku. Toto centrum bude novým výchozím bodem pro turisty a návštěvníky města s cílem zpříjemnit jim zážitek ze Zlína, poradit, kam se mohou vydat, kde se ubytovat, kam zajít na dobré jídlo apod.

 

Připravujeme také nové propagační předměty, jejichž grafika vychází z nového vizuálního stylu města se symbolem nekonečna a z vítězného návrhu v rámci soutěže Zlin Design Week. V Informačním středisku si nyní můžete zakoupit nové hot cup kelímky s víčkem, na kterých jsou vyobrazeny motivy nejvýznamnějších architektonických symbolů Zlína a nové originální ponožky s výšivkou symbolu nekonečna a nápisem (po)kroky. Nabídka se dále rozšíří například o oblíbené plecháčky, plátěné tašky, zápisník a trička,“ doplňuje Eva Manišová.

 

Foto: Město Zlín