Přejít k hlavnímu obsahu
Zlín v sobotu ovládnou Robotické hračky

Zlín v sobotu ovládnou Robotické hračky

Zlín

Ve Zlíně se chystá druhý ročník akce Robotické hračky, unikátní akce pro nadšence do programování a rodiny s dětmi! Zábavné, hravé i poučné seznámení s programovatelnými robotickými hračkami se uskuteční ve 14/15 Baťově institutu v sobotu 11. listopadu od 9 do 17 hodin.

 

Programování bude v budoucnu patřit do jedné z důležitých dovedností a uplatnitelnost bude mnohem větší než dnes. Podle analýz trhu práce se programování bude hodit nejen v IT profesích, ale v povoláních, kde si to zatím nedokážeme představit. Robotizace se pomalu dostává do nejrůznějších oborů. Podle IT expertů bude za pár let velmi obtížné najít bez této dovednosti uplatnění na pracovním trhu a tomu se pomalu přizpůsobuje i výuka informatiky na českých školách,“ informovala organizátorka akce Věra Stojar.

 

Do akce Robotické hračky se zapojily organizace, které se věnují výuce programování pro děti. Krajská knihovna Františka Bartoše chystá ukázku robotů Botley, Ozobot, Resources, Robobloq Qobo a dalších robotů, kteří jsou určení pro menší děti. „Nově představí Lego Education – hotové modely s naprogramovanými funkcemi v tabletu,“ přiblížila Věra Stojar.

 

Inspirace Zlín představí možnosti, jak pracovat s programovatelnými včelkami BeeBot ve třídách na prvním stupni základních škol. Společnost Edhouse na tuto akci zapůjčí sérii robotů Edison. „Právě s těmito roboty v rámci dobrovolnické činnosti realizuje pravidelné workshopy pro pedagogické pracovníky nejen ve Zlínském kraji,“ zmínila Stojar.

 

Střední průmyslová škola Otrokovice představí složitější průmyslové roboty Dobot Magician, které používá při vzdělávacích programech ve svém Experimentáriu.

 

Tato akce může být i inspirací pro učitele, jak s robotickými hračkami pracovat. Nemusí se jednat jen o naprogramování robota. Programování děti učí způsobu uvažování, který využijí v nejrůznějších životních situacích, od logického řešení problému po ovládání přístrojů. Na rozdíl od pasivního uživatele internetového obsahu vede programování děti k tvořivosti,“ uzavřela Věra Stojar.

 

Foto: Inspirace Zlín