Přejít k hlavnímu obsahu

Výstavba obchvatu Zálešné jde do další fáze. Zlínská radnice získala územní rozhodnutí

Zlín

Propojení komunikace I/49 s dálnicí D49 dostává o něco jasnější obrysy. Zlínská radnice, která má v rámci tohoto významného dopravního projektu na starosti výstavbu obchvatu Zálešné, získala pro svou část stavby územní rozhodnutí, vybrala zhotovitele dokumentace pro stavební záměr a ještě do konce roku chce zahájit další vlnu výkupů garáží.

 

Na propojení dálnice D49 s komunikací I/49 spolupracuje město Zlín se Zlínským krajem. Hejtmanství se zavázalo dokončit přípravu propojení mezi křižovatkou silnic II/490 a III/4911 u Kostelce po křižovatku u obchodního centra Kaufland včetně napojení ulice Sokolské.

 

Město Zlín pak dokončí přípravu propojení mezi křižovatkou u obchodního centra Kaufland kolem místní části Zálešná s napojením na ulici Podvesná XVII. Po vydání stavebního povolení převezme zodpovědnost za realizaci včetně finančního pokrytí obou úseků Zlínský kraj.

 

Vláda ČR uvolnila pro Zlínský kraj na výstavbu přivaděče a obchvatu Zálešné 780 milionů korun, což představuje menší polovinu všech nákladů na propojení dálnice D49 a I/49,“ informovalo město Zlín na svém webu.

 

Tento záměr prošel i centrální komisí Státního fondu dopravní infrastruktury a nyní už bude záležet na samotné přípravě stavby.

 

Je potřeba ocenit snahu a úsilí vedení Zlínského kraje, že zajistilo financování obou úseků a že se postavilo tomuto problému čelem jako nikdo předtím. Město a Zlínský kraj jsou dnes historicky nejblíže realizaci těchto velkých dopravních staveb díky zajištěnému financování,“ doplnil náměstek primátora pro dopravu Michal Čížek.

 

Aktuálně se předpokládá, že realizace propojení D49 a I/49 by měla začít v roce 2027.

 

Bohužel každý náš krok napadají rádoby ekologické spolky. Pokud zde nevznikne legislativní úprava k povolování těchto staveb, tak se obávám, že Česká republika bude stagnovat. Stačí se podívat, s jakou lehkostí staví v Rakousku nebo Polsku. Tato napadení jsou za mě čistě účelová a nemají nic společného s ochranou živočichů ani přírody,“ myslí si Čížek.

 

S několika připomínkami se podle Čížka zlínská radnice už vypořádala.

 

Vyprojektovali jsme doslova vše možné i nemožné tak, aby byla spokojena fauna i flóra. Čekali jsme, že rádoby ekologové budou respektovat naši snahu vyjít jim vstříc, ale realita je, bohužel, jiná,“ konstatoval Čížek.

 

Propojení dálnice D49 s komunikací I/49 by v budoucnu mělo významně ulevit řidičům, kteří se budou moci při průjezdu krajským městem vyhnout jeho centru a pokračovat dál směrem na Vizovice.

 

Foto: Město Zlín