Přejít k hlavnímu obsahu
Studie pro vedení pravobřežní komunikace v úseku Prštné – Podbaba je hotová

Studie pro vedení pravobřežní komunikace v úseku Prštné – Podbaba je hotová

Zlín

Město Zlín má připravenou podrobnou studii proveditelnosti vedení pravobřežní komunikace v úseku Prštné – Podbaba. První etapa výstavby by měla být zahájena v roce 2024.

 

Jsem rád, že nyní můžeme pokračovat v projektové přípravě této strategické stavby. V letošním roce zadáme zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí. Výstavbu pravobřežní komunikace I. etapy Prštné – Podbaba bychom chtěli zahájit v roce 2024. Přesné datum bude záviset na vydání stavebního povolení a na plánu výstavby elektrizace trati Otrokovice - Zlín,“ sdělil záměr radní Michal Čížek.

 

Nová kapacitní komunikace nahradí tu stávající a povede podél areálu Rybníky v ulicích Nábřeží, Přímá a v části ulic Gahurova a Mladcovská. Původní záměr vedení komunikace přes areál Rybníky se ukázal jako velmi komplikovaný a drahý kvůli soukromému vlastnictví pozemků. Navržená trasa byla proto upravena a povede tak podél celého rybnického areálu. Současně byl upraven záměr na stavbu okružní křižovatky, který byl nahrazen křižovatkou světelnou, tak aby mohla být koordinovaně řízena s novou mimoúrovňovou křižovatkou na silnici I/49 třídy Tomáše Bati.

 

Od areálu Svitu z ulice Šedesátá vznikne nové přemostění přes Dřevnici na ulici Nábřeží. Druhý mostní objekt bude vytvořen za hypermarketem Albert. Napojení v těchto místech bude navazovat na další strategickou stavbu tzv. Prštenskou příčku, která bude spojovat třídu Tomáše Bati s ulicemi L. Váchy a Nábřeží. Stavba Prštenské příčky souvisí s další významnou stavbou Modernizace a elektrizace železniční tratě Otrokovice-Zlín-Vizovice.

 

V případě, že ve Zlíně budujeme nové stavby, počítáme u nich s kompletním řešením dopravní obslužnosti, která zahrnuje hromadnou dopravu, pěší i cyklistickou,“ dodal radní Čížek.

 

Nová pravobřežní komunikace počítá po celé délce s chodníky a smíšenou stezkou pro pěší i cyklisty včetně přechodů pro chodce. Součástí budou také nové lávky pro cyklisty a chodce. Pro budoucí obsluhu celého území hromadnou dopravou byly navrženy zastávky MHD.

 

Předpokládaná cena samotné stavby je odhadovaná na 350 milionů korun.

 

Foto: Město Zlín