Přejít k hlavnímu obsahu

Na problémovém železničním přejezdu v Malenovicích vznikla „železná šikana“

Zlín

Jen od roku 2015 si dříve nechráněný přejezd poblíž železniční stanice ve Zlíně-Malenovicích vyžádal dvě oběti a jednu těžce zraněnou osobu. Zlínská radnice se proto rozhodla po obou stranách kolejiště vybudovat speciální zábradlí, díky němuž je místo pro chodce bezpečnější.

 

Vytvořila se tak šikana, která nyní chodce navádí blíž k výstražníkům a zároveň vytváří optickou bariéru,“ popsal novinku radní pro oblast dopravy Václav Kovář.

 

Správa železnic dokončila své dílo v předstihu. Dělníci se měli pustit do práce původně v čase traťové výluky, která trvala od čtvrtku 28. září do pondělí 2. října. „Zabezpečení frekventovaného přejezdu se ale nakonec stihlo dřív, hotovo bylo už na začátku týdne,“ potěšilo Kováře.

 

Město mělo podle radního ke zvýšení bezpečnosti chodců pádný důvod. „Dosud nechráněné místo si od roku 2015 vyžádalo dvě oběti a jednu těžce zraněnou osobu,“ upozornil Kovář. Dodal, že menší úpravy se v podobě zatravnění dočkalo také okolí přejezdu.

 

Radnice usiluje rovněž o zabezpečení nedalekého železničního přejezdu v Loukách u Terna. Odbor dopravy je zde už přes rok v kontaktu se Správou železnic a jednal i s majitelem přejezdu.

 

V tomto případě je nalezení komplexnějšího řešení problematické. Celou lokalitu nám vyřeší elektrifikace trati, jež by měla započít v roce 2025. Ta počítá s dovybavením přejezdu závorami, které momentálně není možné umístit z důvodu nedostatku prostoru,“ vysvětil radní Kovář s tím, že po elektrifikaci se koleje posunou o celkem osm metrů od hlavního silničního tahu I/49, čímž vznikne prostor i pro závory.

 

Kovář také ujistil, že město bude do té doby hledat alespoň dílčí řešení situace. Jedno z nich se už nedávno uskutečnilo. „Místní provoz upravilo přímo před přejezdem nové vodorovné dopravní značení, které nyní řidiče výrazně upozorňuje na přejezd na křižovatce z hlavní silnice směrem do nákupního areálu,“ doplnil Václav Kovář.

 

Foto: Město Zlín