Přejít k hlavnímu obsahu
Hygiena nestíhá. S trasováním jí pomáhají studenti

Hygiena nestíhá. S trasováním jí pomáhají studenti

Zlín

Počet nakažených covidem-19 ve Zlínském kraji raketově stoupá a pracovníci Krajské hygienické stanice nestíhají kontaktovat pozitivní osoby a trasovat jejich kontakty. Hygiena proto požádala o pomoc Univerzitu Tomáše Bati ve Zlíně, která opět zahájila provoz call centra, kde s trasováním pomáhají studenti.

 

Prosbě Krajské hygienické stanice vedení univerzity okamžitě vyhovělo. „Epidemická situace bohužel není dobrá a nastal čas, aby se naši studenti a zaměstnanci opět zapojili do pomoci obyvatelům našeho kraje,“ uvedl rektor zlínské univerzity Vladimír Sedlařík.

 

Call centrum je umístěno v budově Fakulty humanitních studií, kde studenti obvolávají covid-19 pozitivní osoby i jejich následné kontakty. Do trasování se zapojili také studenti Fakulty logistiky a krizového řízení v Uherském Hradišti.

 

Jsme velmi rádi, že nám takto operativně vyšla zlínská univerzita vstříc. Moc si této pomoci vážíme. Počty nakažených stoupají a je potřeba posílit trasování. Je nutno říci, že jde taky o rychlost záchytu, a v tom nám právě studenti velmi pomohou,“ popisuje ředitelka Krajské hygienické stanice ve Zlíně Eva Sedláčková.

 

Do trasování jsou zapojeni především studenti prvních ročníků, kterým se část odpracovaných hodin započte do povinné praxe. „Jejich praxe v tomto semestru je totiž směřována do zařízení zaměřujících se na zdraví a prevenci. Víkendové směny budou mít studenti formou brigády, která bude placena Zlínským krajem,“ sdělil proděkan pro Celoživotní vzdělávání a praxi na FHS Petr Snopek.

 

Denně v call centru zlínské univerzity pracuje zhruba dvacítka studentů. V provozu je od 8 do 16 hodin včetně víkendů a svátků. Předpokládá se, že bude v provozu po dobu několika měsíců.