Přejít k hlavnímu obsahu
Historická vozidla MHD vyjedou ještě jednou do ulic Zlína a Otrokovic. Už tuto neděli!

Historická vozidla MHD vyjedou ještě jednou do ulic Zlína a Otrokovic. Už tuto neděli!

Zlín

Oblíbeným nostalgickým jízdám historických vozidel MHD ještě letos není konec! Dopravní společnost Zlín – Otrokovice se rozhodla ke čtyřem prázdninovým termínům přidat ještě jeden bonusový termín, a to už tuto neděli 4. září.

 

Milovníci historie MHD a starých trolejbusů a autobusů si letos ve Zlíně a Otrokovicích opravdu přišli (a ještě přijdou) na své. Dopravní společnost Zlín – Otrokovice se rozhodla přidat k původně plánovaným čtyřem prázdninovým termínům nedělních nostalgických jízd mimořádně ještě jeden.

 

Pro značný zájem fanoušků MHD a pozitivní ohlasy cestujících vypravíme na linky letos v létě naše historická vozidla ještě popáté. Zveme veřejnost na neděli 4. září. Vyjedou oba naše historické trolejbusy a rovněž oba autobusy. A nostalgické jízdy se uskuteční nejen ve Zlíně, ale i v Otrokovicích,“ uvedl ředitel DSZO Josef Kocháń.

 

Červený trolejbus Tr9 a žlutý trolejbus Tr14 budou jezdit po celou neděli jako pravidelné spoje na lince č. 9 ve Zlíně mezi Baťovou nemocnicí a točnou Jižní Svahy-Středová. Červeno-krémový autobus ŠM11 bude zařazen mezi spoje linky č. 33, které jezdí ve Zlíně z Bartošovy čtvrti do místní části Paseky. A jako samostatný posilový spoj se speciálním jízdním řádem bude v neděli nasazen modrý historický autobus Š 706 RTO na lince č. 55 v Otrokovicích. Ze zastávky Otrokovice-železniční stanice bude historický autobus odjíždět jedenkrát za hodinu v době od 9 do 17 hodin, a to vždy v 18. minutě.

 

Původně se v tomto mimořádném termínu chystaly jízdy historického trolejbusu na lince č. 2, jejíž některé spoje zajíždějí jako linka 6 také na Jižní Svahy.

 

Dodatečně jsme se ale dozvěděli, že se bude o víkendu stavebně dokončovat nová okružní křižovatka a obratiště trolejbusů na Jižních Svazích na Kocandě. Trolejbusy tam budou muset projíždět mimo trolejové vedení na pohon z dieselagregátu. Historický trolejbus, který nemá dieselagregát, by tudy neprojel,“ vysvětlil vedoucí dopravního úseku Pavel Nosálek.

 

V historických vozidlech platí běžný tarif MHD, k dispozici v nich budou standardní označovače jízdenek. Historická vozidla nejsou nízkopodlažní. Při přepravě dětského kočárku si musí cestující zajistit druhou osobu, která pomůže při nástupu nebo výstupu.

 

Foto: Vojtěch Cekota