Přejít k hlavnímu obsahu
Na republikovém klání zabodovala nejen alkoholová sada, ale i knížka Hradišťské mudrosloví

Na republikovém klání zabodovala nejen alkoholová sada, ale i knížka Hradišťské mudrosloví

Uherské Hradiště

Uherské Hradiště před několika dny zabodovalo na celostátní soutěži turisticko-propagačních materiálů Turistpropag, odkud si přivezlo hned dvě ocenění. Knížka Hradišťské mudrosloví si odnesla druhé místo v kategorii PR předmět a sada slivovice, hruškovice a cestovní štamprle vybojovala v kategorii Regionální předmět dokonce první místo.

 

Tato sada regionálních dárků, se kterými si lidé naše město spojují, je v nabídce od začátku loňské turistické sezony a dle odezvy už potěšila celou řadu obdarovaných, pánů především,“ konstatuje Lenka Durďáková, tajemnice Regionu Slovácko, který provozuje místní informační centrum.

 

Brožurka Hradišťské mudrosloví aneb rozumy ze srdce Slovácka si z přehlídky odvezla druhé místo mezi PR předměty. Odborníci na cestovní ruch tak potvrdili její úspěch, který má u veřejnosti. Hned po uvedení v druhé půlce loňského roku musela být kvůli velkému zájmu dvakrát dotištěna, protože byla během pár týdnů vyprodána.

 

Moudra, která naši předci coby bystří pozorovatelé života dokázali vyjádřit několika málo slovy, zachycují radosti i trable života často jadrným způsobem, okořeněným nezřídka ostřejším jazykem, ale také s velkým nadhledem a především s humorem. Tyto rozumy ze srdce Slovácka jsme zachytili do Hradišťského mudrosloví, aby zůstaly zachovány i pro další generace,“ popisuje jeden z autorů brožurky František Holmes Ilík, primáš cimbálové muziky Burčáci a nositel Ceny města Uherské Hradiště.

 

Kniha vznikla ve spolupráci s folkloristkou Dagmar Vackovou, humorné ilustrace pochází od akademické malířky Ireny Jandové a graficky knihu zpracovala Lenka Kodrlová.

 

Velmi mile nás překvapilo, že po pár měsících od uvedení se prodalo téměř 3 000 výtisků a že si tato útlá knížka našla své pevné místo jak v knihovničkách mnoha domácností na Slovácku, tak i po celé České republice a dokonce daleko za mořem, třeba v USA či v Austrálii,“ doplňuje starosta Uherského Hradiště Stanislav Blaha.

 

První dárkové předměty ucelené kolekce nejen pro turisty představilo městské informační centrum poprvé v roce 2022 a od té doby se dárky těší velké oblibě veřejnosti. Sadu tvoří hrnky, dva druhy bio čajů, káva, hned několik druhů kvalitní čokolády, víno, slivovice, štamprle, pohlednice, tužky, bloky, zvonky, turistický deník, magnetky, trička, ponožky, ale i vánoční baňky.

 

Pro letošní turistickou sezónu informační centrum již brzy představí další novinky, které současnou kolekci doplní. Na přípravě dárků s motivy města se dlouhodobě podílí uherskohradišťská grafička Irena Jandová.

 

Foto: Město Uherské Hradiště