Přejít k hlavnímu obsahu
Cyklisté a bruslaři včera otestovali nový úsek dálnice D55 u Starého Města. Řidičům se otevře v prosinci

Cyklisté a bruslaři včera otestovali nový úsek dálnice D55 u Starého Města. Řidičům se otevře v prosinci

Staré Město

Ředitelství silnic a dálnic poslední srpnový den zpřístupnilo část stavby dálnice D55 mezi Starým Městem a Moravským Pískem, zatím však pouze pro cyklisty, bruslaře a koloběžkáře. První motoristé se po tomto úseku projedou už letos v prosinci.

 

Dálniční úsek mezi Starým Městem a Moravským Pískem je stavařským oříškem. Stavba byla výjimečná a zároveň náročná svým umístěním v lokalitě s nestabilním a zvodněným podložím.

 

Museli jsme například zvolit zcela novou technologii v rámci zakládání mostů. Je to první tuzemský dálniční úsek, kde jsme využili metodu ražení prefabrikovaných pilot. Tradiční vrtané piloty v léto lokalitě nebylo možné realizovat kvůli problému s tlakovou vodou a písky,“ přiblížil stavební postupy generální ředitel ŘSD Radek Mátl a dodal, že problematiku nestabilního podloží silničáři řešili i v navazujícím úseku D55 Mezi Moravským Pískem a Bzencem.

 

ŘSD plánuje začátkem letošního prosince zprovoznění celkem tří staveb dálnice D55, konkrétně jde o úseky mezi Babicemi a Starým Městem, Starým Městem a Moravským Pískem a Moravským Pískem a Bzencem. Celkově půjde o ucelený úsek v délce 21 km. O rok později bude následovat zprovoznění dálničního mostu přes řeku Moravu v Napajedlích.

 

Budoucí sto kilometrů dlouhá dálnice D55 je důležitou páteřní komunikací, po jejímž vybudování získají řidiči komfortní spojení z Olomouckého, Zlínského a Jihomoravského kraje. Zároveň nahradí přetíženou silnici I. třídy I/55, jejíž kapacita už není dostatečná,“ doplnil ředitel Správy Zlín ŘSD Chudárek.

 

Současný hustý provoz má negativní vliv jak na plynulost a bezpečnost provozu, tak na zdraví obyvatel žijících v její blízkosti. Odklon dopravy na dálnici D55 by tak měl výrazně zlepšit životní úroveň obyvatel přilehlých obcí.

 

Foto: ŘSD