Přejít k hlavnímu obsahu
Otrokovice jsou opět v Síni slávy jako Cykloměsto

Otrokovice jsou opět v Síni slávy jako Cykloměsto

Otrokovice

Otrokovice se opět zapisují do Síně slávy jako Cykloměsto. Prestižní titul, který Otrokovice získaly už počtvrté, si každým rokem odnášejí města, která se příkladně starají o cyklistickou a chodeckou infrastrukturu.

 

Spolek AutoMat, který anketu vyhlašuje, využívá data z kampaně Do práce na kole a v kategorii cykloměst se do výsledků promítá i pohled odborné komise z řad organizátorů. Do kampaně Do práce na kole se letos zapojilo 52 měst a 25 621 účastníků urazilo celkovou vzdálenost 5 729 109,7 km. V Otrokovicích se do největší, květnové výzvy zaregistrovalo 643 účastníků, kteří společně urazili vzdálenost 170 131,1 km.

 

V rámci výzvy motivujeme k využívání a podpoře aktivní mobility jednotlivce, firemní týmy, zaměstnavatele i vedení měst. Každoročně oceňujeme nejlepší Cykloměsta, tedy taková, která se snaží komplexně a progresivně rozvíjet svou infrastrukturu pro chodce i cyklisty. Pomocí této kategorie chceme všechna města zapojená do výzvy Do práce na kole motivovat k dalšímu rozvoji udržitelné mobility a také přinášet inspiraci z celého světa,“ zmínila za organizátory Anna Kociánová ze spolku AutoMat.

 

Otrokovice se příští rok zapojí již po jedenácté. „Účast ve výzvě lidi nastartuje k tomu, aby po jejím skončení jezdili i mimo soutěž. A to je z mého pohledu ten nejdůležitější efekt. Proto výzvu podporuji a jezdím samozřejmě taky. Ocenění Cykloměsto roku si velmi vážíme, ale neznamená to, že bychom přestali pracovat. Máme spoustu dalších plánů na zlepšení infrastruktury tak, aby umožňovala bezpečnou jízdu cyklistům i pohyb chodcům,“ říká starostka Otrokovic Hana Večerková.

 

Vítězem kategorie Cykloměsto Do práce na kole 2023 se stal Hradec Králové. V Síni slávy opět usedají Otrokovice. Cykloskokanem 2023, tedy městem, které v oblasti udržitelné dopravy udělalo za poslední rok až dva největší pokrok, je pro letošní rok Ostrava.

 

Otrokovice a Zlín jsou spolu v soutěži Do práce na kole již od roku 2014 a předhánějí se, kdo bude mít lepší akce na triko, a které město zvládne lépe připravit vyhlašování výsledků květnové soutěže, lepší výhry a samozřejmě lepší podmínky pro alternativní dopravu. Na úspěchu obou měst má podíl i spolupráce iniciativy CykloZLÍN v čele s neúnavnou Janou Vybíralovou s cyklokoordinátory obou měst,“ uzavřela Anna Kociánová.

 

Foto: AutoMat