Přejít k hlavnímu obsahu
Část stavebních prací na výstavbě dálnice D49 mezi Hulínem a Fryštákem se zastavila

Část stavebních prací na výstavbě dálnice D49 mezi Hulínem a Fryštákem se zastavila

Fryšták

Výstavba sedmnáctikilometrového úseku dálnice D49 mezi Hulínem a Fryštákem se komplikuje. Kvůli nedávnému rozhodnutí Nejvyššího správního soudu muselo Ředitelství silnic a dálnic část stavebních prací zastavit a zatím není jasné, kdy v nich bude moci pokračovat.

 

Výstavba dálnice D49 je aktuálně ve vysoké fázi rozpracovanosti. Z velké části jsou položeny asfaltové a betonové vozovkové vrstvy a v pokročilé fázi výstavby jsou rovněž mosty.

 

Po nedávném rozhodnutí Nejvyššího správního soudu však právní moci pozbylo stavební povolení na část stavby. Stavební úřad stanovil rozsah nezbytných úprav v rámci konzervace stavby a určil objekty, na kterých ŘSD již pracovat nesmí.

 

„Můžeme dále pracovat na objektech, na něž máme vydané pravomocné stavební povolení. Naopak například již nesmíme pokračovat v pracích na inženýrských sítích či retenčních nádržích. Nevíme, jak dlouho stavba bude přerušená. Stále věříme, že se nám ji podaří dokončit v plánovaném termínu, a to do konce roku,“ sdělil ředitel Správy Zlín ŘSD Karel Chudárek.

 

V rámci konzervačních prací musí dělníci dokončit například všechny mosty. „Řídíme se pokyny investora a pracujeme jen tam, kde to v rámci konzervace stavby stanovil stavební úřad. Dokončujeme například mostní konstrukce včetně estakády u Fryštáku a pokládáme vrstvy na vozovky tak, aby byly zajištěny odtokové poměry a ochrana podloží proti erozi,“ říká ředitel závodu Inženýrské stavitelství Morava ze společnosti Skanska Jiří Vinklárek.

 

Termín obnovení všech prací na dálnici D49 je nyní v rukou ministerstva dopravy, které bude rozhodovat o zpravomocnění stavebního povolení.

 

Nejvyšší správní soud dal letos za pravdu aktivistům a zrušil původní rozhodnutí ministerstva dopravy mimo jiné z důvodu nedostatečně odůvodněných závazných stanovisek dotčených orgánů. Jedná se například o Ministerstvo zdravotnictví ČR, ČEPS a.s, Drážní úřad, GasNet s.r.o., Vodovody a kanalizace Kroměříž a další. Ty ministerstvo dopravy vyzvalo k doplnění stanovisek. Poté bude moci o rozkladu rozhodnout,“ doplnil Chudárek.

 

Nový úsek dálnice D49 mezi Hulínem a Fryštákem by měl odvést část tranzitní dopravy například ze Zlína, Otrokovic, Holešova, Hulína a řady obcí na stávající trase silnice I/49, I/55, II/490 a II/432 v okresech Kroměříž a Zlín. V budoucnu má dálnice D49 spojit východní Moravu se západním Slovenskem.

 

Foto: ŘSD